AH: geen Zwarte Piet meer in reclames en campagnes

In opinie op 09-10-2014 | 09:10

Supermarktketen Albert Heijn zal niet langer de beeltenis van Zwarte Piet gebruiken voor reclame en campagnes. Een woordvoerder verklaart tegenover het AD:

“We zijn tot de conclusie gekomen dat Albert Heijn niet doof moet zijn voor het maatschappelijk debat rond Zwarte Piet. Je moet iets met zo’n discussie.”

In plaats van Zwarte Piet zal dit jaar een wit en ongeschminkt jongetjes de rol vervullen van Piet in reclames. Producten met een portret van Zwarte Piet op staat, zullen nog wel in de winkel worden aangeboden.

Eergisteren werd bekend dat het  Centrum voor Volkscultuur en Immaterieel Erfgoed (VIE) van plan is om het Sinterklaasfeest ‘met Zwarte Piet en al’ op de lijst voor immaterieel erfgoed te plaatsen.

Ondertussen blijft Zwarte Piet een populair gespreksonderwerp op twitter. 

Meer over Zwarte Piet hier

Volg Republiek Allochtonië op twitter of like ons op facebook.  


Waardeert u ons vrijwilligerswerk? U kunt het laten blijken door ons te steunen


 

 


Meer over albert heijn, zwarte piet.

Delen: